alert (\"ldksaf\"); var top_header = document.getElementById(\"top-header\"); top_header.innerHTML = \"New Header\";

Program promovira zdravje ter usmerja izvajanje aktivnosti za ohranjanje in krepitev zdravja  v vrtčevskem okolju in izven tega. V okviru programa so organizirana tudi izobraževanja za vzgojitelje, ki nudijo strokovno podprte vsebine povezane z zdravjem. Izpostavljeni so predvsem dobro počutje, ustvarjalnost, izmenjava dobrih praks in sodelovanje s strokovnjaki NIJZ.

V letošnjem šolskem letu je rdeča nit programa »Počutim se dobro 2«. Novo šolsko leto je (bilo) tokrat precej drugačno. Zaradi epidemiološke situacije je potekalo varstvo otrok in delo v vrtcih v prilagojeni obliki.

Izobraževanja so bila v spletni obliki,  predstavitve  pa so zaposlenim v vrtcih pomagale pri varovanju lastnega zdravja (tako psihičnega kot fizičnega) in delu z otroki v tem »drugačnem« času…

Tukaj je ponovno nekaj utrinkov…

V sklopu teme »Narava in varovanje okolja« smo se pogovarjali o tem, kako na naše zdravje vpliva onesnaževanje okolja. Preko večih dejavnosti smo spoznavali, da izpušni plini vplivajo na čistočo zraka; to smo opazili z vonjanjem zraka ob cesti in v naravi in ju primerjali. Spoznavali smo tudi drevesne lišaje, ki predstavljajo zdravo okolje, ter jih iskali po naši okolici.

Ogledali smo si knjigo »Planet v plastiko ujet«. Preko knjige smo dejavnost napeljali na ločevanje odpadkov, kjer so otroci spoznavali različne vrste odpadkov in s sovrstniki sodelovali pri razvrščanju smeti v pravilne zabojnike. Iz odpadne embalaže smo ustvarili našo »zeleno vas« – otroci so pobarvali vsak svojo hišo, izdelali streho, okna in vrata.

Posebno pozornost v okviru zdravega načina življenja namenjamo zdravi prehrani naših otrok. Pijemo nesladkane čaje in vodo ter jemo raznovrstno hrano, ki vključuje različno zelenjavo in sveže sadje. Pri najmlajših so po ponovnem odprtju vrtcev v otrocih ponovno želeli prebuditi raziskovalce.  Otrokom sta strokovni delavki predstavili pravljico o »zelo lačni gosenici« in raziskovalci hrane so se ponovno vrnili v vrtec. Preizkusili smo vso hrano, ki jo je pojedla gosenica in se pogovorili o zdravi in manj zdravi hrani.

Vključeni smo bili tudi v projekt »Moj kraj – moj chef«, v katerem smo pripravljali različne jedi. Večino jedi so zaradi epidemioloških razmer otroci pripravljali doma skupaj s starši, ko pa so se razmere umirile, smo z otroki pripravili čežano, stisnili naravni pomarančni sok in spekli korenčkove žepke.

Skozi celo leto smo izvajali dejavnosti s področja prometne vzgoje, bolj intenzivno pa v tednu mobilnosti v septembru ter v mesecu maju in aprilu. Vsakodnevno smo na sprehodih opazovali promet in se pogovarjali o varni udeležbi v prometu. Na sprehodih smo se seznanjali z različnimi situacijami v prometu, se pogovarjali o svojih zaznavah in kako lahko poskrbimo, da smo bolj varni (uporaba odsevnih jopičev). Igrali smo se igre vlog v igralnici in na prostem, pripravili pa smo tudi prometni poligon.

Vključili smo se tudi v projekt »Pasavček«. Policist nam je s pomočjo medveda razložil, zakaj je pomembno, da smo pripeti v avto – sedežih.

Rdeča nit našega Zavoda je GREMO VEN, zato se nam zdi pomembno, da z otroki čim več časa aktivno preživimo na prostem.  Zelo veliko smo se gibali na svežem zraku, tudi če je bilo vreme malo slabše. Že v prvem mesecu smo se preizkusili v oviratlonu. Na vrtčevskem igrišču smo glede na različne teme mesecev pripravili poligone, vodeno dejavnost pa so izvajali tudi zunanji sodelavci iz Pagon športa. V začetku poletja smo se odpravili na izlet na Šobec z avtobusom, kjer smo spoznavali in opazovali naravo, se pogovarjali o reki Savi, ugotavljali kako in zakaj teče (hitro, počasi, dež – več vode…). V bližini vrtca imamo urejeno »Kovačkovo pot«, katero smo osvojili na zaključnem izletu s starši. Za zaključek smo na koncu izvedli »Tek podnebne solidarnosti«.

V povezavi z osebno higieno nam je bila v času nalezljive bolezni skrb zanjo zelo pomembna. Po umivanju rok smo si vsi ogledali roke z vseh strani. Strokovna delavka si je na dlan namazala bleščice in otrokom segla v roke. Otroci so hitro opazili, da imajo na dlani polno malih bleščic, ki so se z dotikom prenesle z vzgojiteljičenih dlani na njihove. S tem smo prišli do spoznanja, da se lahko isto zgodi s prenosom virusa, ki je še manjši, a ga ne vidimo. Ogledovali smo si slike v slikanici »Zakaj si umivam roke«. Nato smo si ogledali tudi predstavitev pravilnega načina umivanja rok »Čiste roke za zdrave otroke«. V igralnici smo nalepili tudi sličice, ki so ponazarjale pravilno umivanje rok.

V okviru teme »Dobili bomo dojenčka« smo si zadali cilj, da otrok spozna, kako otrok nastane in se razvija v materi, se rodi in raste. Ker je kar nekaj otrok v letošnjem letu dobilo bratca ali sestrico, so lahko samostojno pripovedovali, kako dojenčki izgledajo, da so majhni in jokajo ter da jejo pri mamici mleko oziroma pijejo mleko po steklenički. Narisali smo tudi družino, poimenovali družinske člane ter povedali, kaj vse doma počnemo. Na koncu smo si ogledali lutkovno predstavo »Dobili bomo dojenčka«.

V okviru teme »duševnega zdravja« smo si pri ustvarjanju dobrega počutja pomagali z glasbo. Že v času uvajanja je bilo očitno, da se otroci ob prepevanju umirijo, na ta način pa dobimo tudi njihovo pozornost. Zelo hitro smo začeli spoznavati nove inštrumente (kitaro, ukulele, kljunasto flavto)  in ob njihovi spremljavi prepevali znane in nove pesmi. V obdobju zaprtja vrtca smo za otroke pripravili glasbeno pravljico z naslovom »Murenčki«, v kateri so nastopali otroci. Pravljica je otrokom pomagala pri razvoju govora. Ob vrnitvi v skupino so ob izvajanju ritmičnih vzorcev z glasbili neznansko uživali.

Toliko iz našega vrtca v tem »malo drugačnem« šolskem letu…