alert (\"ldksaf\"); var top_header = document.getElementById(\"top-header\"); top_header.innerHTML = \"New Header\";
  • Na igrišču vrtca smo izvedli skupno čistilno akcijo in piknik. Skupaj z otroki smo grabili listje, pospravljali lope z igračami, pometali, urejali gredice…
  • Dijakinje srednje vzgojiteljske šole Jesenice so nam predstavile predstavo Ples v zabojniku.
  • V tednu od 7.10. – 11.10. 2019 je potekal Teden otroka, pod geslom Naše pravice. Otrokom smo organizirali pestre aktivnosti. 7.10. 2019 so si otroci lahko ogledali predstavo gledališča Zavod Enostavno Prijatelji, z naslovom Zajček sladko in zdrava prehrana; 9.10 so se dijakinje Srednje šole Jesenice predstavile s predstavo za vse otroke z naslovom Ples v Zabojniku. Otroci iz najstarejših oddelkov in vzgojiteljice so v sklopu projekta Dnevi evropske kulturne dediščine 10. 10.2019 organizirali razstavo del na treh različnih lokacijah (v vrtcu, v Galeriji Titanija v Lescah in v restavraciji na Kležen`k), kjer so predstavljali izdelke in potek projekta na temo Leti, leti, letalo. Na otvoritvi so se predstavili s tremi točkami pesmic in deklamacij. Razstava je bila odprta za zunanje obiskovalce cel mesec oktober; 11. 10. 20019 so na igrišču vsi otroci in vzgojiteljice naredili krog prijateljstva.
  • Izpeljali smo jesensko srečanje za otroke in starše. V začetku so najstarejši otroci starše presenetili s kratkim nastopom. Organizirali smo raznolike dejavnosti: spretnostni poligon, plesna delavnica, jesenski bralni kotiček, ustvarjalni delavnici. Ob koncu so se lahko na jesenski stojnici posladkali s pečenimi jabolki in se družili med seboj.
  • 10. – 24. 10 je otroke vseh oddelkov obiskala knjižničarka in jim z animacijo predstavila pravljico Moj dežnik je lahko balon.
  • Vsak četrtek nas obiskujeta dve dijakinji Srednje šole Jesenice, smer predšolska vzgoja.
  • Pričeli smo s sodelovanjem z OŠ Lesce (Preko interesne dejavnosti nas v oddelkih obiskujejo učenke in z otroki izvajajo zanimive igre in druge dejavnosti.)
  • Otroci iz vseh oddelkov so se veliko gibali na prostem in spoznavali zunanjo okolico vrtca. Hodili so na daljše in krajše sprehode, mlajši z verigo in utrjevali hojo brez vrvice … Na sprehod so odhajali tudi v deževnem vremenu, z dežniki ali pelerinami.
  • Strokovne delavke vrtca so izvedle orientacijo na igrišču za vse otroke.
  • Izvedli smo nenapovedano vajo evakuacije. Vaja je bila uspešna, saj smo se iz vrtca rešili v štirih minutah.
  • Najstarejši oddelki so si 18.10. obiskali prireditev Dan varnosti v Radovljici, kjer so jim gasilci, policisti in reševalci predstavili svoje delo.
  • V najstarejših oddelkih so pričeli s projektoma za spodbujanje bralne kulture (Bralna značka in Veseli bralček).

ANEKDOTSKI ZAPIS: Dogajanje: Jesenska orientacijska pot s palčki. Ustavimo se pri zelenem palčku, ko dve in polletni deček reče: »Jaz se ga pa bojim!« Vprašam: »Zakaj se ga pa bojiš?« Odgovori: »Zato, ker ima brado!«

Poleg skupnih aktivnosti, so se po skupinah odvijale raznolike dejavnosti. Nekatere od njih izpostavljajo po skupinah:

SKUPINA DELFINI

  • Pogovarjali so se o mavrici, opazovali mavrico, spoznavali in prepoznavali barve ter jih poimenovali v slovenskem in angleškem jeziku, izdelovali so lepljenko mavrica, razvrščali barvne koščke papirja,
  • Prepevali otroške pesmi ob kitari ter plesali koreografije na različne slovenske in angleške pesmi (Lep sončen dan, Prijateljska, Head sholder knees and toes, Kostanjček zaspanček, Ježek in medved…), izdelovali ježke iz papirja in kostanja, igrali so se socialno igro “kdo je spodaj?”,…

SKUPINA SONČKI

  • Izvajali so dejavnosti na temo o jeseni – Lirelaj gremo v jesenski dan; seznanjali so se z različnimi sortami jabolk v sodelovanju z mamico dveletnega dečka, poimenovali jabolka, jih okušali;
  • Obiskali so jih gasilci PGD Hlebce v sodelovanju z očkom dve in pol letnega dečka;

MORSKE ZVEZDE

  • V mesecu oktobru so spoznavali vrednoto prijateljstvo, spoznali zgodbo Dve sramežljivi pandi, se naučili novo pesem Gradim prijateljstvo, pričeli so tudi z glasbeno delavnico v dveh delih: v eni so prepevali pesmi, v drugi pa so se igrali gibalno igro v povezavi z umetnostjo Glasbeni stol.
  • V sklopu interesne dejavnosti jih je obiskala osnovnošolka Tia.

SKUPINA HOBOTNICE

  • Odpravili so se na daljši izlet na Dan varnosti v Radovljico, kjer so si ogledali prikaz reševanja iz vozila in druge animacije reševalcev, policistov in gasilcev.
  • Obiskali so RTV in se sprehodili po stari Ljubljani.
  • V sklopu jesenske tematike so si ogledali jesenske pridelke na bližnjih vrtovih.

SKUPINA MORSKI JEŽKI

  • Spoznavali so vrtec in prijatelje ter se družili s skupino Ribice
  • Razvijali so gibalne spretnosti v telovadnici (igra z žogo, tobogan) ter sestavljali sestavljanke.
  • Spoznavali jesenske pridelke in plodove (buča, kostanj, koruza,…) ter tipali jesenske listke.

SKUPINA ŽELVE

  • Na temo Jeseni so opazovali spreminjanje jesenskega gozda in narave, ustvarjali jesenski gozd, izdelovali skupno jesensko drevo, spodbujali otroke k samostojnemu pripovedovanju pravljic.
  • Nabirali so jesenske plodove in uredili jesenski kotiček. Jesensko matematiko so utrjevali tudi z reševanjem delovnih listov razvrščanja in urejanja jesenskih listkov po eni ali dveh lastnostih.

SKUPINA LADJICE

  • V sklopu jesenske tematike na temo Jesen in Repa velikanka so nabirali jesenske listke in druge plodove, sušili šipek za čaj (prinesli starši), izdelovali ogrlice iz naravnega materiala – kostanj, koruza, šipek, lešniki, ogledali so si trgovino s sadjem in zelenjavo, zelenjavni vrt in pokrite grede
  • Odšli so na daljši sprehod po Lescah, kjer so si ogledovali vrtove.

SKUPINA GALEBI

  • V mesecu oktobru so začeli z novo vsebino, in sicer: POSLUŠAM, SLIŠIM, TOREJ SEM. V skupini je bilo opaziti šibkost otrok pri uresničevanju daljše koncentracije. Izvedli so različne aktivnosti, ki so fokusirane na daljšo koncentracijo: skupno učenje s specialno pedagoginjo (izvedba prstnih iger). Otrokom je na zelo zanimiv način pokazala prstne igre (dotikanje s posamičnimi prsti kazale-kazalec; palec-palec,..; mečkanje papirja, ravnanje papirja, trganje papirja …), ki pri otrocih spodbujajo govorno izražanje.
  • Izpostavili so še izdelavo naslovov za kotičke v skupini Galebov. Otroci so imeli zelo veliko idej za posamezni kotiček, zato so morali izvesti ‘glasovanje’ za vsak kotiček posebej. Izglasovano ime kotička je bilo tisto, ki je prejelo največ glasov. Tako imajo sedaj 6 STALNIH KOTIČKOV, in sicer: MAHALNI kotiček; KOCNI kotiček; KNJIŽNI kotiček; UČEVALNI kotiček; RISALNO-USTVARJALNI kotiček in GOSTILNA kotiček.
  • V sodelovanju z mamico otroka iz skupine so spoznavali štiri različne sorte jabolk; otroci so okušali in povedali katero jim je bilo najbolj všeč; naredili smo tudi poskus dveh sort jabolk, jih naribali in čakali, če se bo kaj spremenilo. Ugotovili so, da je ena sorta jabolka spremenila barvo; druga pa ne … Mamica nam je razložila, da ravno to sorto preučujejo/raziskujejo …

   SKUPINA MORSKI KONJIČKI 

  • Pogovarjali so se o prometu ter evakuaciji: ogledovali so si slike vozil, jih oponašali, se igrali družabno igro: zelena (pojdi), rdeča (stoj), učili deklamacije o Semaforju, se sprehodili okoli vrtca in navajali na varno hojo, prepevali pesmice o vozilih, se vozili s skiroji in poganjalci … ogledovali so si tudi slike o reševalcih, seznanjali s številko 112, …
  • V Tednu otroka so omenili nekaj najpomembnejših otroških pravic (ljubezni, hrane, igre, staršev), bolj pa se posvetili razlikovanju med rasami ter spoznavali različna čustva, učili so se deklamacije Jaz sem jaz, naredili so plakate otrok različnih ras ter čustev…
  • Ogledovali/spremljali so jesensko naravo ter njene spremembe (listke na/pod drevesi,..), spoznavali listke različnih oblik ter barv, prepevali so različne pesmice o jeseni, živalih, …ob spremljavi kitare, likovno so ustvarjali, tudi za natečaj Igraj se z mano…

SKUPINA PINGVINI:

  • V tednu otroka na temo “Naše pravice” so izpostavili pravico do igre, se pogovarjali o njihovi najljubši igri, igračah ter izdelali vsak svojo igračo – Ninico. Dotaknili so se tudi prijateljev in igre s prijatelji. Skupaj so na plakat narisali vsak svojega prijatelja
  • Obravnavali so tematiko S prijatelji spoznavamo in raziskujemo jesen, kjer so spoznavali značilnosti jeseni ob slikah in v naravi, spoznavali jesensko sadje, ga okušali, opisovali in likovno ustvarjali. Naučili so se novo deklamacijo Jabolko in pesmico M. Voglar Jesenski raj, ob spremljavi blokflavte. Poslušali in obnavljali (v povedih) smo zgodbici A. Štefan: Jablana in A. H. Benjamin: Mala miška in veliko rdeče jabolko.

SKUPINA RIBICE:

  • V kotičku z velikimi kockami so razvrščali po barvi.
  • Poslušali so pripovedovanje pravljice Jabolko z animacijo lutke.
  • Ustvarjali so s prstnimi barvami in čopičem.

SKUPINA RAKCI:

  • Preko jesenske tematike so se učili pesmico Ježek in medved, urejali zeliščni vrta na igrišču pred igralnico, likovno ustvarjali (ježki, jesensko drevo, …), se seznanjali z jesenskimi plodovi in barvami preko zgodbic (Cvetko in vetrovni dan, Juha, ki iz buč se skuha, …) in se seznanjali z bansom Buča, buča in ga gibalno ponazarjali.
  • Utrjevali so tudi prijateljske odnose preko  dejavnosti s poudarkom na prijateljstvu med otroki, deljenjem igrač, pomoči drugemu, reševanje konfliktov…

SKUPINA ŠKOLJKE:

  • Pogovarjali so se o vremenu ob knjigi Jesen in kot Neli in Cezar in v dežnik nabirali jesensko listje.
  • Redno so v eko kotiček nosili plastične zamaške in baterije.
  • Ob petkih so se navdušeni razgibavali v telovadnici. V garderobi so se vztrajno navajali na samostojnost; Na nogometnem igrišču so igrali nogomet.Ob koncu meseca so se podali v skrivnostni svet čarovnic, duhcev in netopirjev ….